maandag 4 mei 2009

DANSEN

Dansen van binnen.

Ik dans door de kamer
Misschien zie ik eruit als een gekortwiekte reiger.
Maar ik dans.
Dat zou je niet denken wanneer je me bezig ziet om de honing met een mes uit de pot te halen.
Maar ik schaam me niet voor de buren.
Ik schaam me niet voor mezelf
Ook al zie ik eruit als een gekortwiekte reiger.


Ik dans ook van binnen.
Ik ben niet bang
Ik ben niet somber
Ik leef weer en kijk vooruit.
Want als je somber bent dan wil je dood en als je bang bent dan denk je dat je dood gaat.
Dood gaan doe ik toch. Je moet toch ergens aan dood gaan, nietwaar?

Het hangt ervan af welke bril ik opzet.
Kies ik voor de angst , de somberheid of kies ik voor de liefde(wat dat ook moge wezen)
Het zijn 2 verschillende brillen. Volgens de Cursus in Wonderen de twee enige brillen die er zijn.
Ik heb in ieder geval een keus.
Dat scheelt. Er zijn tijden geweest dat ik geen keuze had .
Zelfmedelijden was mijn enige keus.

Ik kan nu het stuur beter vinden.Hoewel ik minder plezier in het autorijden heb.
Mijn voet stapt niet soepel over van het gas naar de rem.

Ik wil gewoon meedoen.Doen alsof er niets aan de hand is Normaal doen.

Maar ik moet leren in mijn eigen tempo te rijden.
Op mijn eigen manier moet ik dansen.
Op mijn eigen wijze.

19-8-‘05

Geen opmerkingen:

Een reactie posten